Blogi
Kaikki /
Animaatiotuotanto /
Brändi /
Google /
Google Ads /
Google Analytics /
Hakukoneoptimointi /
Harjoittelu /
Läpinäkyvyys /
Markkinointi /
Oppaat /
Printtituotteet /
Saavutettavuus /
Sisällöntuotanto /
Sosiaalinen media /
Striimaustuotannot /
Valokuvausta /
Verkkokauppa /
Videokuvaus /
Visuaalinen suunnittelu /
WordPress /
Yrittäjyys /
Työharjoittelussa Mainostoimisto Lumalla
Aloitin Lumalla video- ja valokuvauksen harjoittelijana kesäkuussa 2021. Harjoittelun aikana olen kuvaamisen lisäksi päässyt kehittämään taitojani graafisen suunnittelun ja editoinnin…
Kategoriassa:
Harjoittelu /
Verkkosivuston evästeet – pyydä lupa
Meistä jokainen on varmasti törmännyt internetissä silmiemme eteen ponnahtavaan kysymykseen: ”Hyväksytäänkö evästeet?”. Mitä ovat evästeet ja miksi niiden käyttöön täytyy…
Kategoriassa:
WordPress /
Käyttäjäkeskeinen suunnittelu nettisivukehityksessä – mitä se on?
Kun lähdetään suunnittelemaan nettisivuja, on tärkeää ymmärtää kuka nettisivuja käyttää ja miten niitä käytetään. Huonosti toimivat nettisivut tai -sivustot, joita…
Kategoriassa:
WordPress /
Valoa digitaaliseen maailmaan – esittelyssä uudistunut Luma
Vuosi 2021 on ollut Lumalla kehityksen aikaa. Edellisen vuoden pandemiatilanne pakotti meidät uudistumaan liiketoiminnan useilla osa-alueilla, ja kehityspyörät lähtivät pyörimään suunniteltua laajemmin.
Kategoriassa:
Brändi /
Yrittäjyys /
Kuvaamisen säännöt osa 2: mitä materiaalia saan julkaista?
Tämän blogitekstin edeltäjä oli melkoinen menestys: tekstini hyppää Google-haulla ”missä saa kuvata” ensimmäiseksi tai ainakin ensimmäisten vaihtoehtojen joukkoon. Tämän ansiosta…
Kategoriassa:
Sosiaalinen media /
Valokuvausta /
Kamera-ajojen niksipirkka
Edellisessä blogitekstissäni kävin läpi teoriapuolta erilaisiin kameran liikkeisiin videokuvauksessa. Nyt kun on teoria hallussa, niin voidaan alkaa toteuttamaan niitä massiivisia…
Kategoriassa:
Oppaat /
Videokuvaus /
Gif – 80-luvun formaatti elää uutta kultakauttaan
Kesäkuussa 1987 Compuserven Steve Wilhite esitteli gif-kuvat uutena formaattina, neljä vuotta ennen World Wide Webiä. Gifille oli kysyntää, sillä ennen…
Kategoriassa:
Animaatiotuotanto /
Tuotesivu kuntoon – Näin luot myyvän tuotesivun verkkokauppaasi
Tuotesivut ovat verkkokaupan sydän. Niillä esitellään tuote monipuolisesti, jotta asiakas saisi siitä mahdollisimman selkeän kuvan. Tuotesivun tarkoituksena on myös saada…
Kategoriassa:
Verkkokauppa /
Näyttävyyttä videoihin kamera-ajoilla
Videokuvauksessa kannattaa ottaa kaikki ilo irti asioiden liikkeestä! Ja tämänhän ei tietenkään tarvitse tarkoittaa pelkästään kohteiden liikettä, vaan myös kameraa…
Kategoriassa:
Videokuvaus /
Shopping Ads -mainostyypit
Google Shopping Ads -mainokset ovat loistava keino markkinoida tuotteita verkossa. Jos yritykselläsi on verkkokauppa, tai vaihtoehtoisesti kivijalkamyymälä jolla on verkkokauppa,…
Kategoriassa:
Google Ads /
Verkkokauppa /