Kokonaisvaltainen markkinointi

Julkaistu

Markkinointipalveluiden ostajalla voi olla vaikea suoralta kädeltä hahmottaa, mitä palveluita eri markkinointi- ja viestintäalan yritykset tarjoavat. Palveluntarjoajia löytyy lukuisilla eri nimikkeillä: on mainostoimistoja, viestintätoimistoja, videotuotantoyhtiöitä, erilaisia konsultteja, valokuvaajia ja studioita sekä uusimpina some- ja digitoimistot. Olemme miettineet paljon myös omaa toimialanimikettämme, jotta se vastaisi mahdollisimman hyvin palvelutarjontaamme. Digitalisaation jyllätessä tuntui, että mainostoimisto alkaa olla vanhentunut termi. Olemme kuitenkin tulleet siihen tulokseen, että mainostoimisto on juurikin parhaiten kuvaava nimike alalla, sillä perustekeminen ei oikeastaan muutu miksikään, vain työkalut vaihtuvat.

Kaikki palvelut yhdeltä toimijalta

Kuvitellaan yleinen skenaario paikallisen pk-yrityksen markkinoinnin hoidossa. Markkinointibudjetti on monesti rajallinen ja sillä pitäisi saada hankittua näkyvyyttä moneen eri kanavaan. Usein projektin alkuvaiheessa markkinointihenkilö on yhteydessä mainostoimistoon, joka tekee yritysilmeen ja nettisivut, mahdolliset mainokset ja dokumenttipohjat. Yritysilmettä ja nettisivuja luotaessa otetaan projektiin mukaan ammattivalokuvaaja tuomaan ilmeeseen ja brändiin uskottavuutta tyylikkäillä kuvilla. Video voi myös olla tässä vaiheessa ajankohtainen esimerkiksi nettisivujen yläosassa näytettävänä, visuaalisuutta lisäävänä elementtinä. Videota tarvitaan luultavimmin myös myöhemmässä markkinoinnissa, joten yrityksen pitää olla yhteydessä myös videotuotantoyhtiöön. Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa on nykyään kuumaa kamaa, joten tarvitaan vielä laadukasta sisältöä vaikkapa Facebookiin ja Instagramiin. Mukaan astuu sometoimisto, jolta ostetaan joko ulkoistettu sisällöntuotanto tai koulutuksia, miten somemarkkinoinnin ja sisällöntuotannon voi hoitaa itse.

Tässä vaiheessa yrityksen markkinointihenkilö on yhteydessä neljään eri palveluntarjoajaan. On sanomattakin selvää, että tällainen järjestely vie paljon aikaa. Monesti projektit kulkevat käsi kädessä, jolloin toinen toimija odottaa toisen toimijan tuottamaa materiaalia, mistä johtuen aikataulut venyvät ja paukkuvat. Kustannuspolitiikka on toinen, joka tässä vaiheessa saattaa aiheuttaa ylimääräistä närästystä. Jokaisella toimijalla on omat kustannuksensa uuden projektin aloitukseen, suunnittelupalavereihin, matkoihin ja yhteydenpitoon. Kustannukset saattavat pahimmassa tapauksessa moninkertaistua.

Tästä syystä olemme kehittäneet kaiken kattavan markkinointipalvelun, jolloin sinun ei tarvitse olla yhteydessä useaan toimijaan, vaan saat kaikki edellä mainitut palvelut meiltä. Tämä helpottaa työtäsi huomattavasti ja vapauttaa aikaa vaikkapa myyntimateriaalien kehittämiseen tai itse myynnin tekemiseen.

Tarjoamme veloituksettoman markkinointikonsultaation

Ensimmäisessä markkinoinnin suunnittelupalaverissa kartoitamme yrityksen tarpeita toimialan ja yrityksen asiakassegmenttien mukaisesti. Pystymme käsittelemään markkinointia pakettina, jolloin voimme keskittyä vain oleellisiin tarpeisiin. Kun yksi toimija pitää ohjausnuoria käsissään, on brändin viestinnän ja markkinoinnin kehittäminen selkeämpää. Palvelu on myös huomattavasti kustannustehokkaampaa, kun turhat kulut poistetaan yhtälöstä.

Olemme saaneet hyvää palautetta markkinointipalvelustamme. Asiakkailtamme se  vapauttaa aikaa muuhun työhön ja rahaa voidaan turhien palveluiden sijaan käyttää esimerkiksi Facebook-mainosbudjettiin tai Google Ads -klikkibudjettiin.

Kokeilepa huviksesi palaveerata kanssamme ja yllätyt positiivisesti! Tarjoamme markkinoinnin suunnittelu- ja konsultointipalaverin veloituksetta, emmekä yritä pakkomyydä sinulle mitään. Käydään palaverissa tilanteesi läpi ja katsotaan miten voisimme mahdollisesti auttaa sinua.

Mainostoimisto Luman toimitusjohtaja Hannu Rantakallio

Ota yhteyttä

Voimmeko olla avuksi?

Jätä tarjouspyyntö lomakkeen kautta. Asiantuntijamme ottaa sinuun yhteyttä kolmen arkivuorokauden sisällä.

Myynti Tarjouspyyntö WhatsApp