Blogi

Yleistä markkinointisanastoa

Haluamme murtaa muureja asiantuntijoiden ja asiakkaan välillä siten, että monimutkaiset asiat saadaan ymmärrettävään muotoon. Tämän vuoksi kirjoitimme blogin markkinointisanastosta, joka on kuitenkin vain pintaraapaisu termeistä, joita käytämme päivittäin työssämme.
Kategoriassa: Markkinointi / Oppaat /

Saavutettavuus videoissa – tekstitys haltuun

Videoiden osalta saavutettavuuden vaatimukset koskevat ennen kaikkea tekstittämistä. Tekstittämisestä on hyötyä kuitenkin kaikille, ja siitä on tullutkin nykyisin enemmän sääntö kuin poikkeus, koskipa laki videota tai ei.
Kategoriassa: Saavutettavuus / Videokuvaus /

Videotuotannoilla eloa hankemateriaaleihin

Kaikenlaisissa hankkeissa tavoitteiden kertominen ja tulosten raportoiminen on tärkeää. Tärkeää olisi myös, että saavutetut tiedot tai hyöty esitetään informatiivisesti, helppotajuisesti…
Kategoriassa: Videokuvaus /

Pk-yrityksen markkinointikanavat osa 4: Ulkomainonta

Hyvässä ulkomainoksessa on tietynlaisia lainalaisuuksia. Yksi tärkeä elementti on ytimekkyys. On tärkeää löytää mainokselle ydinviesti, jonka ympärillä muu mainos on.

Pk-yrityksen markkinointityökalut: vuosikello ja markkinointikalenteri

Pk-yritysten markkinoinnin suurimpia haasteita on usein aika, tai pikemminkin sen riittämättömyys. Jos somea ja markkinointia tehdään yrityksessä sisäisesti omilla resursseilla…

Pk-yrityksen markkinointikanavat osa 3: Display-mainonta

Jos liiketoimintasi tekee myyntiä verkon kautta, on display-mainonta tällöin todella hyvä valinta. Saat mainoksestasi suoran yhteyden verkkokauppaasi – ominaisuus, jota et voi TV:llä, radiolla tai ulkomainonnalla saavuttaa.
Kategoriassa: Markkinointi /

Google Analytics 4 – Uuden analytiikan aika, osa 1

Kesällä 2023 Google Analytics 4 (tuttavallisemmin GA4) tulee korvaamaan kokonaan nykyisen Universal Analytics -version. Google on ilmoittanut, että…
Kategoriassa: Google / Google Analytics /

Pk-yrityksen markkinointikanavat osa 2: Radiomainos

Kaupallisia radiokanavia kuuntelee noin 70 % suomalaisista joka viikko. Hyvin kohdistettu alueellinen radiokampanja voikin olla pk-yritykselle kustannustehokas vaihtoehto tavoittaa suuri ryhmä potentiaalisia asiakkaita.
Kategoriassa: Markkinointi /

Proaktiivinen myynti ja inbound-markkinointi tukevat toisiaan

Proaktiivisen myynnin ja inbound-markkinoinnin yhdistämisellä saadaan myynnistä monipuolista, jolloin myynnin onnistuminen ei ole kiinni itsestä riippumattomista tekijöistä, kuten tarjouspyyntöjen määrästä. Proaktiivinen myynti voi moninkertaistaa tarjouksien määrää, sekä se kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja voi sitä kautta nostaa inboundin määrää - win-win.
Kategoriassa: Markkinointi / Yrittäjyys /

Medianomiopiskelijan harjoittelu mainostoimistossa – luottamusta ja näkyvää jälkeä

Mainostoimiston maailma oli minulle vielä ennen työharjoittelun alkua tuntematon. Tästä syystä aloitin harjoitteluni ilman sen erikoisempia odotuksia. Viiden kuukauden aikana olen päässyt kokemaan mainostoimiston arjen kautta minkälaista juuri graafikon työ voi olla.
Kategoriassa: Harjoittelu /