Hakukoneoptimointi ja analytiikka

Nouse ylös Googlessa ja tunne verkkosivustosi kävijät

Digimarkkinointikentän pirstaloituessa on entistä tärkeämpää, että yrityksen verkkosivusto on omissa käsissä oleva markkinoinnin tukipilari. Sivuston olemassa olo ei vielä kuitenkaan riitä, vaan potentiaalisten asiakkaiden on myös löydettävä sinne oikean sisällön äärelle.

Jotta sivusto nousee korkealle Googlen hakutuloksissa oikeilla hakutermeillä, pitää sivuston sisällön vastata hakua mahdollisimman hyvin. Tämän vuoksi on tärkeää, että asiantuntija käy läpi sivuston ja tekee tarvittavat muokkaukset niin sisältöihin ja tekniikkaan.

Kun sivuston kävijämäärät kasvavat tulee analytiikka ajankohtaiseksi. Kävijöiden käyttäytymistä seuraamalla voidaan markkinointia tehdä suunnitelmallisemmin ja kasvattaa sivuston näkyvyyttä entisestään.

Infografiikkakuva markkinointityökaluista

Hakukoneoptimoinnilla korkeammalle googlessa

Suunnitelmallisesti rakennettu ja huolella optimoitu sivu nousee korkeammalle Googlen hakutuloksissa. Tähän pääsemme tekemällä verkkosivuille SEOa, eli hakukoneoptimointia.

Hakukoneoptimoinnin työkaluina käytämme muun muassa hakutermianalyysejä, sivustojen tekstisisältöjen sekä metatietojen tuottamista ja kehittämistä. Optimoimme myös sivuston kuvia sekä sisäisiä että ulkoisia linkkejä.

Sivuston tekniikan optimoinnilla, kuten esimerkiksi latausnopeuden parantamisella ja uudelleenohjauksilla, voimme sekä parantaa käyttökokemusta että vaikuttaa positiivisesti hakukonenäkyvyyteen.

Hakukoneoptimointi muistuttaa enemmän maratonia kuin pikamatkaa, jonka vuoksi tuotamme jatkuvasti digimarkkinoinnin asiakkaillemme uutta sisältöä verkkosivustoille.

Mainostoimisto Luma Oulu - hakukoneoptimointia voidaan kehittää Google Search Consolen avulla
Mainostoimisto Luma - Google Analyticsin avulla voimme kehittää verkkosivustoa ja seurata kävijöiden käyttäytymistä sivustolla, kuvassa Analyticsin dashboard

Google Analyticsin avulla voimme kehittää verkkosivustoja

Sekä markkinoinnissa että hakukoneoptimoinnissa yksi tärkeimpiä työkaluja on Google Analytics. Analyticsin monipuoliset käyttäjä- ja käyttäytymisraportit antavat meille eväät markkinointiin, hakukoneoptimointiin sekä nettisivujen rakenteen ja sisällön kehittämiseen Analyticsin raporttien avulla seuraamme lisäksi eri konversiotapahtumia, jotka voidaan määrittää sivuille käyttämällä Google Tag Manageria.

Google Tag manager mahdollistaa kävijäseurannan

Google Tag Manager on Googlen tarjoama ilmainen taginhallintajärjestelmä, jolla pystytään luomaan ja hallinnoimaan verkkosivujen ja mobiilisovellusten seurantakoodeja. Google Tag Managerilla voimme määrittää konversiotapahtumien seurannan verkkosivuille esimerkiksi Google Adsia varten. Konversiotapahtumia voivat olla muun muassa tarjouspyyntölomakkeen lähettäminen tai soittonapin painallus. Myös Facebook-pikselin asentaminen onnistuu Google Tag Managerin avulla. Seuraamme sivujen kehitystä ja sijaintia hakutuloksissa myös Google Search Consolen avulla.

Pyydä tarjous

KEHITETÄÄNKÖ VERKKOSIVUSTONNE HAKUKONENÄKYVYYTTÄ?

Jätä tarjouspyyntö lomakkeen kautta. Asiantuntijamme ottaa sinuun yhteyttä kolmen arkivuorokauden sisällä.

Hakukoneoptimointi blogissa