Myynti
Tarjouspyyntö
Sijainti
Kirjoittajan kuva Kirjoittanut: Matti Mörsäri
Kategoriassa Google Ads / Markkinointi / Sosiaalinen media /

Miksi valita YouTube-mainonta?

Julkaistu:

YouTube-mainokset ajetaan Google Ads -tilien kautta. Melkein kaikissa yrityksissä Google Ads -tili onkin jo käytössä, joten YouTube-mainoksia päästään helposti tekemään. Mainoksia on mahdollisuus ajaa YouTuben lisäksi myös Googlen videokumppaneiden sivustoilla ja sovelluksissa. 

YouTubessa voidaan saavuttaa erittäin edullisia klikki- sekä näyttöhintoja. Edullisimmillaan tekemissämme näkyvyyskampanjoissa on saavutettu 1000 näyttökerran keskimääräiseksi hinnaksi 1,65 €. Klikkejä olemme pystyneet tuottamaan asiakkaallemme jopa alle 0,15 € hintaan.

YouTuben mainosalusta tarjoaa 5 erilaista mainosmuotoa

Puskurimainokset

Puskurimainokset ovat lyhyitä 6 sekunnin pituisia mainoksia, joita ei voi ohittaa. Puskurimainoksissa maksetaan näyttökerroista (CPM). Itse mainoksenkin tuotannon hinta jää tarvittaessa edulliseksi, jos se rakennetaan esimerkiksi valokuvista ja kevyesti animoidusta grafiikasta.

Ohitettava In-Stream-mainos

Katsoja voi ohittaa tämän mainostyypin 5 sekunnin jälkeen. Tämän mainostyypin pituutta ei ole käytännössä rajattu mitenkään, joten tässä mainostyypissä viesti voi olla pitkä. Pitkässä mainoksessa viestin täytyy kuitenkin olla jollakin tavalla erityisen mielenkiintoinen, jotta katsoja katsoo sen loppuun asti.

Tässä mainostyypissä maksetaan siitä, että joku katsoo mainosta 30 sekuntia tai alle 30 sekunnin videon kokonaan sekä, jos katsoja aktivoituu (klikkaa) mainosta.

Ei-ohitettava In-Stream-mainos

Nimensä mukaisesti katsoja ei voi ohittaa tätä mainostyyppiä. Mainokset ovat 15 sekuntia pitkiä. Tällä mainostyypillä saat varmuudella esittää mainoksesi niin, että katsoa näkee sen kokonaan. Tässä mainostyypissä maksetaan näyttökerroista (CPM).

In-Feed-videomainos

Tämä mainos näkyy esim. YouTuben hakutuloksissa klikattavana mainoksena. Mainoksessa näkyy videostasi otettu pikkukuva sekä tekstiä. Klikin jälkeen katsoja siirtyy kanavallesi, jonne mainosvideo on ladattu. Tässä mainostyypissä maksetaan klikeistä (CPC).

Outstream-mainos

Nämä mainokset näkyvät vain Googlen videokumppaneiden sivustoilla ja sovelluksissa. Outstream-mainoksia voidaan käyttää silloin kun halutaan tavoittaa erityisesti mobiilikäyttäjiä, sillä niitä näytetään ainoastaan tableteissa ja mobiililaitteissa.

Kiinnostuitko YouTube-mainonnasta?

Mainostoimisto Luma on Google Partner -toimisto ja olemme tehneet YouTube-kampanjoita useiden yritysten kanssa. Pystymme toteuttamaan mainosainestosi joko videotuotantona tai animoituna valokuvista ja grafiikasta. 

Jos haluat kuulla lisää ja keskustella siitä, millainen toteutustapa sopisi teidän liiketoiminnallenne, jätä yhteydenottopyyntö täältä.

Alta voit katsoa referenssejä tekemistämme YouTube-mainoksista, niin videotuotannoista kuin kevyemmin animaationa toteutetuista.

Keväällä 2022 Kemissä kuvatut Aineen Autoliikkeen YouTube-mainosvideot.
Kollaasi keväällä 2023 tekemistämme kevyesti animoiduista YouTube-mainosvideoista.

Uusimmat blogit