Blogi

Valoa digitaaliseen maailmaan – esittelyssä uudistunut Luma

Vuosi 2021 on ollut Lumalla kehityksen aikaa. Edellisen vuoden pandemiatilanne pakotti meidät uudistumaan liiketoiminnan useilla osa-alueilla, ja kehityspyörät lähtivät pyörimään suunniteltua laajemmin.
Kategoriassa: Ajankohtaista /

Somekuvien koot 2021 – Näppärä muistilista

Moni sosiaaliseen mediaan kuvia ladannut on huomannut laadun heikkenevän tai kuvan rajautuvan ihan väärin. Nämä ongelmat vältämme lataamalla kuvat palveluun…
Kategoriassa: Markkinointi / Sosiaalinen media /

Kuvaamisen säännöt osa 2: mitä materiaalia saan julkaista?

Tämän blogitekstin edeltäjä oli melkoinen menestys: tekstini hyppää Google-haulla ”missä saa kuvata” ensimmäiseksi tai ainakin ensimmäisten vaihtoehtojen joukkoon. Tämän ansiosta…
Kategoriassa: Sosiaalinen media / Valokuvausta /

Kamera-ajojen niksipirkka

Edellisessä blogitekstissäni kävin läpi teoriapuolta erilaisiin kameran liikkeisiin videokuvauksessa. Nyt kun on teoria hallussa, niin voidaan alkaa toteuttamaan niitä massiivisia…
Kategoriassa: Oppaat / Videokuvaus /

Gif – 80-luvun formaatti elää uutta kultakauttaan

Kesäkuussa 1987 Compuserven Steve Wilhite esitteli gif-kuvat uutena formaattina, neljä vuotta ennen World Wide Webiä. Gifille oli kysyntää, sillä ennen…
Kategoriassa: Animaatiotuotanto /

Tuotesivu kuntoon – Näin luot myyvän tuotesivun verkkokauppaasi

Tuotesivut ovat verkkokaupan sydän. Niillä esitellään tuote monipuolisesti, jotta asiakas saisi siitä mahdollisimman selkeän kuvan. Tuotesivun tarkoituksena on myös saada…
Kategoriassa: Verkkokauppa /

Näyttävyyttä videoihin kamera-ajoilla

Videokuvauksessa kannattaa ottaa kaikki ilo irti asioiden liikkeestä! Ja tämänhän ei tietenkään tarvitse tarkoittaa pelkästään kohteiden liikettä, vaan myös kameraa…
Kategoriassa: Videokuvaus /

Shopping Ads -mainostyypit

Google Shopping Ads -mainokset ovat loistava keino markkinoida tuotteita verkossa. Jos yritykselläsi on verkkokauppa, tai vaihtoehtoisesti kivijalkamyymälä jolla on verkkokauppa,…
Kategoriassa: Google Ads / Verkkokauppa /

WooCommerce-verkkokaupan käyttöönotto

Mistä tahansa WordPress-sivustosta voidaan tehdä verkkokauppa WooCommerce-lisäosan avulla. WooCommerce palvelee niin pieniä kuin suuriakin verkkokauppoja, sillä lisäosaa pystyy räätälöimään juuri…
Kategoriassa: Verkkokauppa / WordPress /

Painotuotteiden ympäristömerkit ja -sertifikaatit

Kuuluuko ympäristöstä huolehtiminen yrityksesi arvomaailmaan? Jos tarvitset toiminnassasi erilaisia painotuotteita, kuten esimerkiksi esitteitä, julisteita, käyntikortteja ja roll-upeja, mutta mietit…
Kategoriassa: Printtituotteet /