Myynti
Tarjouspyyntö
Sijainti
Kirjoittajan kuva Kirjoittanut: Matti Mörsäri
Kategoriassa Läpinäkyvyys / Markkinointi /

Markkinointiyhteistyön aloittaminen

Julkaistu:

Tässä blogissa avaamme markkinointiyhteistyön käynnistämisen eri vaiheita sekä sitä, miten markkinointipalvelu Mainostoimisto Luman kanssa toimii. Jotta tuloksellinen markkinointiyhteistyö on mahdollista, tarvitaan hyvä suunnitelma tekemisen pohjalle. Markkinoinnin pohjatyö voidaan tehdä markkinointipalvelun ensimmäisen kuukauden aikana tai erikseen sovittuna pilottijaksona, jonka jälkeen yhteistyötä voidaan jatkaa varsinaisena markkinointia toteuttavana työnä.

Tuloksien takana on aina hyvä suunnitelma

1/4 Markkinointisuunnitelma

Markkinointiyhteistyötä aloitettaessa on hyvä lähteä liikkeelle suunnitelmasta. Siinä määritellään markkinoinnin tavoitteet ja mittarit, joilla niihin pääsyä seurataan, tuloksien raportointikäytäntö, kohderyhmät ja kanavat, joissa halutaan viestiä, markkinointi- ja mainosbudjetit sekä ydinviestit ja arvopohja.

2/4 Ydinviestin kirkastaminen

Yrityksen ydinviestit ovat oleellinen osa yrityksen viestintää ja markkinointia. Kun ydinviestit ovat tarkasti pohditut, löytyy niistä myös markkinointiviestinnän kärki. Ydinviesteissä halutaan tuoda esille yrityksesi erikoisosaaminen, arvopohja ja kilpailuetu.

3/4 Vuosikello

Vuosikello sisältää vuoden sesongit ja merkkipäivät sekä tapahtumat, jotka vaikuttavat liiketoimintaan. Vuosikello toimii markkinointityön ohjenuorana, jolloin pystytään toimimaan ennakoidusti.

4/4 Sisältökalenteri

Markkinoinnin sisältökalenteri toimii markkinointia toteuttavien tekijöiden tärkeimpänä työvälineenä ja sieltä löytävät asiakkaan kanssa yhdessä suunnitellut taktiset toimenpiteet ja niihin liittyvä tieto. Sisältökalenteria käyttämällä kaikki julkaisuihin liittyvät keskustelut ja markkinoinnin tietopankki löytyy yhdestä paikasta eivätkä ne huku sähköpostin syövereihin. Sisältökalenterissa yksittäiset tehtävät voivat olla esimerkiksi erilaisia kampanjoita, kuten Black Friday tai ystävänpäivä.

Suunnitelmasta käytäntöön

1/3 Tilit ja tunnukset

Suunnitteluvaiheen jälkeen markkinoinnin toimia aloittaessa tarvitaan tekijöillemme pääsy asiakkaan mainostileille. Mikäli kaikkien markkinointisuunnitelman mukaisten kanavien mainostilejä ei vielä ole olemassa, luomme tilit asiakkaan puolesta. Tilit luodaan aina asiakkaan nimiin, jolloin tili on asiakkaan omaisuutta ja Lumalla on vain käyttöoikeus tilille.

2/3 SEO-tarkistus verkkosivuille

Asiantuntijamme käy asiakkaan verkkosivuston läpi etsien mahdollisia puutteita ja parannuskohteita hakukoneoptimoinnin suhteen. Hakukoneoptimoinnilla voimme tuottaa laadukkaita kävijöitä verkkosivustolle orgaanisista hakutuloksista eli maksuttomista hakutuloksista. Usein markkinointityöhön kuuluu myös jatkossa hakukoneoptimoidun sisällön tuottaminen verkkosivustolle esimerkiksi blogien muodossa.

3/3 Kampanjoiden aloittaminen

Edellä mainittujen toimien jälkeen markkinoinnin käynnistäminen onnistuu sujuvasti ja tuloksekkaasti. Kirkastettu ydinviestisi markkinoinnin kärkenä, juuri oikealle yleisölle, tuloksia tuottaen.

Haluatko keskustella markkinointipalvelun aloittamisesta? Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!

Uusimmat blogit