Yhteistyöstä markkinoinnin kumppanuudeksi
Julkaistu
Miten sinä erottelisit markkinointikumppanuus- ja yhteistyö-sanojen merkitykset? Me Lumalla ajattelemme, että yhteistyö voi olla esimerkiksi erillisiä projekteja, joita tehdään asiakkaille heidän tarpeidensa mukaan. Yhteistyö voi olla jatkuvaa ja todella hedelmällistä kummallekin osapuolelle, mutta se perustuu kuitenkin erikseen sovittuihin projekteihin ja toimiin.
Kumppanuus puolestaan on jatkuvaa toimintaa asiakkaan kanssa. Kumppanuudessa luottamus on syventynyt tasolle, jossa asiakas ottaa markkinointikumppaninsa mukaan liiketoiminnan kehittämiseen ja suunnittelemiseen seikkaperäisesti. Kun yhteistyö kehittyy kumppanuudeksi, muodostuu sen kestokin pitkäikäiseksi.
Luman markkinointipalvelu
Markkinointipalvelumme pisimmät asiakkuudet ovat alkaneet aivan Luman alkutaipaleella, eli ne ovat kestäneet jo melkein 6 vuotta. Pitkien asiakassuhteiden takana on vilpitön halu toimia asiakkaan parhaaksi sekä tavoitteellinen ja analyyttinen työ, jolla saadaan tuloksia.
Yhteistyön alkaessa määritelemme selkeät tavoitteet markkinoinnille. Näin voidaan verrata markkinointi-investointia ja saatua liiketoiminnallista hyötyä. Kun tavoitteet ovat sovittu etukäteen voimme myös itsenäisti valita toimia, jotta niihin päästään. Tällöin markkinointityön toteuttamisesta tulee tehokasta, kun kaikkia toimia ei tarvitse hyväksyttää asiakkaalta. Näin yhteistyö alkaa muodostua kumppanuudeksi.
Kumppanuusvaiheessa aiemmin asetettuja tavoitteita on jo saavutettu ja uusia määritelty. Kuukausittaisissa palavereissa käymme läpi millaista dataa tehdyt kampanjat ovat tuottaneet sekä seuraamme vuoden alussa luotua markkinoinnin vuosikalenteria; Tehdäänkö tulosten perusteella muutoksia vai pysyykö suunnitelma ennallaan?
Markkinointipalvelussamme on myös selkeästi määritelty tuntimäärä, mikä meillä on käytettävissä kuukautta kohden, jolloin asiakkaamme tietää markkinointitoimistonsa kulut. Kaikki sopimuksen ylittävät työt hyväksytetään asiakkaallamme.
Miksi markkinoinnin kumppanuus kannattaa aloittaa?
Markkinointikumppanuus antaa sinulle aikaa. Sinun ei tarvitse käyttää enää markkinointiin yhtä paljoa resursseja kuin ennen, jolloin työpanoksesi jää käytettäväksi muihin toimiin. Kumppanisi tarjoaa lisää ammattikäsiä markkinointitoimiesi tekemiseen, jolloin osaaminen asiasi ympärillä kasvaa. Myös ideointiin käytettävä aika siirtyy kumppanisi harteille.
Päätöksenteko suoritetavien markkinointitoimiesi osalta ammattimaistuu. Niitä ei tarvitse tehdä enää kiireessä ns. mututuntumalta, vaan ne voidaan tehdä analyyttisesti yhdessä kumppanisi kanssa. Kumppanisi käyttää aikaa markkinoinnin datan tutkimiseen, jolloin päätökset perustuvat tietoon. Kumppanisi oppii myös liiketoiminnastasi koko ajan enemmän saadun datan ja tiedon myötä. Tämäkin vapauttaa aikaasi markkinoinnin osalta, koska kumppanisi pystyy toimimaan itsenäisemmin.
Pitkissä asiakkuuksissa sisällöntuottajamme ovatkin jo asiakkaamme alan asiantuntijoita, jolloin some-sisältöjen ja digimarkkinointikampanjoiden luominen on tehokasta. Tunnemme myös asiakkaamme liiketoiminnan sesongit, joten pystymme luomaan markkinointikampanjat Google Ads -hakusanamainontaa myöten vastaamaan ajankohtaa ja tarvetta.
Luma markkinoinnin kumppaniksi?
Jos olet kiinnostunut luotettavasta täyden palvelun markkinointikumppanista, niin ole meihin yhteydessä. Prosessin voit käynnistää jättämällä yhteydenottopyynnön alla olevalla lomakkeella.
Yhteydenotto
Ota yhteyttä
Voimmeko olla avuksi?
Jätä tarjouspyyntö lomakkeen kautta. Asiantuntijamme ottaa sinuun yhteyttä kolmen arkivuorokauden sisällä.