Myynti
Tarjouspyyntö
Sijainti
Kirjoittajan kuva Kirjoittanut: Titta
Kategoriassa Markkinointi / Sosiaalinen media /

LinkedInin hyödyt ja yrityssivun luominen

Julkaistu:

LinkedIn on maailman suurin ammatillinen somepalvelu, jossa eri alojen ammattilaisilla on mahdollisuus verkostoitua, rekrytoida työntekijöitä ja markkinoida omaa osaamistaan.

LinkedIn on perustettu vuonna 2002 ja virallisesti lanseerattu vuonna 2003. Somepalvelulla on yli 610 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti yli 200 maassa. Pelkästään Suomessa LinkedIniä käyttää ainakin 1,2 miljoonaa käyttäjää! Yrityksiä palvelussa on yli 30 miljoonaa.

Palvelun missiona on yhdistää tuo hurja määrä ammattilaisia eri puolilta maailmaa ja tehdä käyttäjistään tehokkaampia ja menestyvämpiä. Tässä blogissa käydään läpi LinkedInin mahdollisuuksia ja kerrotaan, kuinka oma yrityssivu luodaan.

Miksi LinkedIn-yritysprofiili kannattaa luoda?

LinkedIniä käytetään erityisesti oman osaamisen ja yritysten markkinointiin, myyntiin ja rekrytointiin, verkostoituminen ja tiedonhankintaan.

LinkedInissä luodaan yritysmielikuvaa ja pyritään kasvattamaan yrityksen tunnettuutta ja näkyvyyttä. LinkedIn yrityssivu voi toimia yrityksen kattavana viestintäkanavana, jossa julkaistaan yrityksen ajankohtaisia tapahtumia, uutisia ja muita toimialaan liittyviä postauksia, kuten esimerkiksi artikkeleita ja mietteitä. LinkedInissä on mahdollista rakentaa luottamusta ja asiantuntijakuvaa. Tätä kautta voi saada uusia verkostoja ja jopa uusia asiakkuuksia.

Hyvä LinkedIn-(yritys)profiili tuo esille yrityksen asiantuntijuutta ja kertoo, mitä lisäarvoa tämä tuo asiakkailleen. Laadukkailla sisällöillä on mahdollista erottua kilpailijoista ja luoda hyviä uusia suhteita.

LinkedIn on tämän päivän helpoin ja joidenkin mielestä ehkä jopa paras kanava ammatilliseen verkostoitumiseen. LinkedInissä käydään toimialarajat ylittävää keskustelua. Tämä mahdollistaa uusien yhteyksien ja ideoiden synnyn. Koska kanava on keskittynyt työelämän asioista keskustelemiseen, on LinkedIn myös hyvä kanava sekä oman että muiden alojen muutoksen seurantaan.

Suurimpana hyötynä yrityksille LinkedInissä on kuitenkin LinkedIn-mainosten luominen ja kattavan yritysyleisön tavoittaminen. LinkedIn on johtava somekanava B2B-markkinoijille. LinkedIn-markkinointi onkin erinomainen tapa saavuttaa laadukkaita liidejä. LinkedIn-markkinointiin perehdymme myöhemmissä blogeissa.

Yrityssivun luominen

Kirjaudu aluksi henkilökohtaiselle LinkedIn-tilillesi.

  • Navigoi itsesi sivun oikeaan yläreunaan ja paina ”Work”-painiketta
  • Aukeavasta valikosta löydät ”Create new company +”-painikkeen

  • Uuden ikkunan avautuessa pääset valitsemaan tilin tyypin. Seuraavat vaiheet ovat täysin samat sekä pienen että ison yritystilin luonnissa.

  • Anna tilillesi (yrityksesi) nimi. Nimen kirjaaminen täyttää automaattisesti myös seuraavan kentän, joka on julkinen LinkedIn-URL-osoitteesi. Voit myös halutessasi muokata linkkiä mieleiseksesi. Tätä linkkiä käyttämällä ihmiset pääsevät suoraan LinkedIn-profiiliisi. Linkkiä voi käyttää esimerkiksi nettisivuilla suorana linkkinä yrityksen LinkedIn-profiiliin.
  • Merkkaa nettisivujesi osoite kokonaisuudessaan, esim. https://www.esimerkki.fi.

Seuraavaksi lisätään yrityksen tietoja:

  • Valitse valikosta toimiala, joka kuvaa yritystäsi parhaiten. Jos jäät epäröimään mikä vaihtoehdoista sopisi yrityksellesi parhaiten, käy vilkaisemassa esimerkiksi kilpailijoidesi LinkedIn-profiileista, mitä toimialaa he käyttävät.
  • Valitse alavalikosta, kuinka monta työntekijää yrityksellä (suurin piirtein) on.
  • Valitse valikosta yrityksen tyyppi.

Sitten vielä viimeistely:

  • Lataa yrityksesi logo. LinkedIn suosittelema kuvankoko on 300 x 300 px JPG, JPGS tai PNG-muodossa.
  • Kirjoita lyhyt esittelyteksti siitä, mitä yrityksesi tekee. Voit käyttää tähän materiaalina esimerkiksi valmista tekstiä nettisivuiltasi tai muusta lähteestä.

Lopuksi sinun tulee varmistaa, että olet yrityksen virallinen edustaja ja/tai sinulla on oikeus toimia yrityksen puolesta tämän sivun luomiseksi.

  • Paina lopuksi ”Create page” ja sivusi ovat valmiit!

P.S. Seuraavassa LinkedInia käsittelevässä blogissa käsittelemme tarkemmin LinkedIn-somesisältöjä ja -markkinointia.

Uusimmat blogit