Case: Geopyörä

Geopyörä – uuden innovaation esittely on helppoa videolla

Alkuvuodesta 2020 toteutimme esittelevän mainosvideon varsin mielenkiintoiselle keksinnölle: Oulun yliopiston tiloissa kehitetylle Geopyörälle. Kyseessä on uudenlainen innovaatio, jolla mitataan kivien kovuutta ja muita ominaisuuksia tiputtamalla pieni näytekappale kahden metallipyörän väliin. Herkät anturit mittaavat pyöriin kohdistuvan voiman, joka tarvittiin näytekappaleen murskaamiseksi.

Heti alkuvaiheessa todettiin, että laite ansaitsisi tulla kuvatuksi tyylikästä taustaa vasten, ja asiakas toivoi nimenomaan kirkkaan valkoista taustaa. Noin 250 kilon painoinen masiina ei kuitenkaan ole mikään helppo siirreltävä, joten Luman oma studio jätettiin suunnitelmista ja sopiva kuvauspaikka etsittiin yliopiston tiloista. Valkoinen taustakangas ja -lattia viritettiin luentosaliin, mikä oli ”onnekkaasti” tyhjillään koronatilanteen aiheuttamien rajoitusten vuoksi.

Tarvittava videomateriaali saatiin tehokkaasti purkkiin yhden kuvauspäivän aikana ja samalla räpsittiin myös valokuvia. Leikkaukseen tuotiin eloa sekä tekstianimaatioilla, että kuvankaappauksilla laitetta kontrolloivasta tietokoneohjelmasta.

Asiakkaamme oli erittäin tyytyväinen lopputulokseen:

“Since we had a very positive experience with Luma studios when they produced a video to promote a mineral processing course offered by the University of Oulu and its partners, we have decided to engage with them once again to make a video showcasing a novel rock breakage test (Geopyörä) which was the outcome of a research project funded by Business Finland. We are very satisfied with the final video, which looks very modern and professional.”

– Marcos de Paiva Bueno, Geopyörä CEO & Founder

GEOPYÖRÄ.COM