Case: Golden Flower

AITOJA MAKUJA JA KOKEMUKSIA

Yhteistyömme ravintola Golden Flowerin kanssa alkoi helmikuussa 2022. Projekti käynnistettiin pikaisella aikataululla, sillä ravintolan oli määrä aueta jo huhtikuun alussa. Tehtävänämme oli suunnitella ja toteuttaa verkkosivut ravintolalle, ruoka- ja drinkkilistojen taittotyö sekä valo- ja videokuvausta.

Golden Flower on alun perin Torniosta lähtöisin oleva ja Suomen vanhin edelleen toiminnassa oleva kiinalainen ravintola. Kaiken kaikkiaan Golden Flower on toiseksi vanhin Suomessa koskaan toimineista kiinalaisista ravintoloista. Ouluun ravintoloitsijat halusivat tuoda kuitenkin Golden Flowerin uudistetulla konseptilla, joka esittelee entistä autenttisempia kiinalaisia makuja ja kokemuksia hienoissa puitteissa Pekurin Patiolla.

Suunnittelemiamme ja taittamiamme listoja Golden Flowerin ravintolassa.

Projektista

Ehdotimme jo tarjousvaiheessa ruokalistan jakamista Kiinan eri maakuntien keittiöihin ja lopulta tähän ratkaisuun myös päädyttiin ravintoloitsijoiden toimesta. Ruokalistalle nousivat mukaan myös Tornion ravintolassa suosituksi nousseet klassiset annokset sekä Oulun ravintolan uudet signature dishes -annokset.

Verkkosivut ravintolalle

Verkkosivuston suunnittelu aloitettiin prosessimme mukaisesti tavoitemäärittelyllä. Tavoitemäärittelyssä koimme selkeäksi, että ravintolan kohderyhmä on laaja, mutta ravintolan sijainnin sekä lounastarjoiluun ja after workiin panostamisen vuoksi pääkohderyhmänä ovat keskustan alueella työssä käyvät nuoret aikuset ja keski-ikäiset.

Verkkosivujen visuaalinen tyyli mukailee ravintolan sisustussuunnitelmaa, joka on yksinkertaisempi ja minimalistisempi kuin mitä aasialaisissa ravintoloissa on yleensä totuttu näkemään. Verkkosivuston tärkeimmät seikat eli ruokalistojen selkeä ja helposti selattava näkymä sekä helppo yhteydenotto haluttiin huomioida tärkeänä osa-alueena suunnittelussa.

Golden Flower -ravintolan nettisivujen tyyli sai inspiraationsa ravintolan sisustuksesta.

Ruokalistan suunnittelu

Verkkosivujen layouteista löydettiin visuaalinen tyyli myös ruoka- sekä drinkkilistoille. Listoissa toistuvat verkkosivuillakin nähty ravintolan pregolan muoto sekä värimaailma. Listoihin valittiin paksu ja päällystetty paperi, jolloin ne kestävät käyttöä ja tuntuvat laadukkailta käsissä.

Sometilien luominen

Projektin lopuksi loimme asiakkaalle Instagram- ja Facebook-tilit ja Google Business profiilin sekä avasimme Google Workspace -ympäristön sähköpostikäyttöön.

Golden Flower -verkkosivut