Case: Laskentaosaajat
Hiottu brändi ja ammattimaiset WordPress-verkkosivut
Asiakas: Laskentaosaajat Oy
Projekti: Brändi-identiteetti ja WordPress-verkkosivut
Vuosi: 2024
Laskentaosaajat on vuonna 2021 perustettu konsulttitalo, jonka tarkoituksena on tarjota parhaat mahdolliset osaajat ratkaisemaan tiedolla johtamisen ongelmat. Alun perin yhteistyömme Laskentaosaajien kanssa alkoi heti yrityksen perustamisen yhteydessä vuonna 2021.
Suunnittelimme silloiselle uudelle yritykselle yritysilmeen sekä toteutimme WordPress-verkkosivuston. Yhtiön toiminnan kehittyessä ja muotoutuessa laajempaan konsulttitarjontaan oli aika päivittää brändi-ilmettä ja -sisältöjä.
Asiakaspalaute
”Yhteistyö Luman kanssa oli erittäin toimivaa. Meitä haastettiin perusasioista siten, että lopputulemana saimme selkeytettyä asiakas- ja työnantajaviestiämme. Yhteistyön tuloksena oli uudistunut brändi, josta olemme saaneet paljon positiivista palautetta. Uudistunut ilme ja materiaalit tukevat myyntiä ja auttaa meitä viestimään ammattimaisesti ja johdonmukaisesti. Kehittäminen oli ketterää ja saimme vastaukset nopeasti.”
Tuomo Tolonen, Laskentaosaajat
Projektin sisältö
1/3 Brändisisältöjen työpajat
Aloitimme projektin yhteisillä työpajoilla, joissa pureuduimme syvällisesti ymmärtämään konsulttien ajatusmaailmaa. Lähtökohtana oli, että sisältöjen tulisi tukea asiakashankintaa, mutta ennen kaikkia puhutella rekrytoitavia asiantuntijoita.
Määrittelimme neljän työpajan aikana yrityksen vision, mission, arvolupauksen, arvot sekä tuotimme tuleville verkkosivuille erilaisia sisältöjä sekä brändillisempiä ylätason otsikkoja. Aloitimme yritysilmeen sekä tulevan verkkosivuston suunnittelun viimeisten työpajojen aikana, jolloin iteratiivinen prosessi saatiin keskustellen käyntiin.
2/3 Yritysilmeen suunnittelu
Yritysilmeen suunnittelussa meidän ei tarvinnut aloittaa puhtaalta pöydältä, kuten viime kerralla. Saimme asiakkaaltamme selkeän tiedon siitä, mikä aikaisemmassa ilmeessä on ollut toimivaa ja mistä he ovat tykänneet. Esimerkiksi aikaisempaan logoon oltiin tyytyväisiä, joten logon idea pidettiin pitkälti samana – ainoastaan typografiaa päivitettiin.
Yritysilmeen keskiössä on moderni, tyylikäs ja vakuuttavan puhutteleva custom-fontti, Monument-fonttia käytettiin myös uudessa logossa, leikkausta hieman kapeammaksi säätäen, jotta logo toimisi myös tiukemmissa vaakarajauksissa.
Yritysilmeen värimaailmaan otettiin vaikutteita dark theme -käyttöliittymästä. Halusimme tuoda isoja tummia pintoja luomaan syvyyttä kokonaisvaikutelmaan. Korostusväriksi valikoitu mustan päällä hyvin toimiva sähköinen kirkkaan vihreä. Otsikkofontti ja tumma värimaailma luovat ammattimaisen ja syvän yhdistelmän, joka sopii konsulttimaailmaan.
Brändisisällöistä saimme idean yhdistää graafista sekä liikkuvaa kuvaa savuelementtinä – Räjäytetään databetonisi!
3/3 WordPress-verkkosivut
Uuden yritysilmeen pohjalta suunnittelimme yleisilmeeltään tummanpuhuvan verkkosivuston, jonka toteutimme ketterin menetelmin WordPress-alustalle. Verkkosivustolla esitellään Laskentaosaajien ratkaisut ja palvelut, osaajaprofiilit, palvelumalli, viestitään arvomaailmasta ja huomioidaan rekrytoitavat sekä mahdolliset freelancerit.
Työpajojen aikana asiakkaamme suusta tipahteli niin osuvia konsulttien ongelmia kuvaavia ”one-linereitä”, että päätimme koostaa niistä puhuttelevia lainauksia käytettäväksi eri puolella sivustoa.