Case: Maler
markkinointi- ja viestintämateriaalien tiivis kumppanuus
Asiakas: Maler Oy
Liikevaihto: 17,7 M € (2024)
Projekti: Markkinointi- ja viestintämateriaalien tuotannon puitesopimus
Vuosi: alkaen 2022


Mitä tehtiin?
Aloitimme yhteistyön Malerin kanssa vuonna 2022 pilotoimalla yritystemme yhteensopivuutta uuden tuoteperheen markkinointimateriaalien suunnittelun osalta. Projektiluontoisen tekemisen jälkeen oli selvää, että yhteistyöhön ryhdytään ja solmimme markkinointi- ja viestintämateriaalien tuotannon puitesopimuksen, jota on jatkettu vuosittain sen jälkeen.
Tuotamme vuoden aikana satoja Malerin tuotteisiin ja viestintään liittyviä erilaisia graafisia ja visuaalisia materiaaleja, tekstisisältöä sekä tuotekuvia. Usein materiaalit pitää tehdä monissa eri kieliversioissa kv-asiakkaat huomioiden.
Lumalta Malerin asiakkuudessa ovat työskennelleet vuosien varrella mm. asiakkuusvastaava, AD, kaksi eri graafikkoa, sisällöntuottaja, markkinointisuunnittelija sekä valokuvaaja.
Asiakaspalaute

”Ajan saatossa meillä on ollut monia kumppaneita ja ensimmäistä kertaa tuntuu siltä, että oikea kumppani on löytynyt. Lumalla reagoidaan nopeasti pyyntöihimme ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä heidän tekemisensä laatuun. Myös omat asiakkaamme ovat kehuneet graafisten materiaaliemme ulkoasua ja ovat olleet niihin tyytyväisiä.”
Hanna Oikari, Maler Oy
Yhteistyön sisältö
1/5 Tuoteperheiden brändisuunnittelu
Yhteistyön aikana olemme suunnitelleet uusille tuoteperheille ja eri tuotteille brändi-ilmeet, logot ja logovariaatiot. Suunnittelemiamme ilmeitä ovat mm. Safe, E0, Louvre, Briketti. Usein tuoteperheisiin liittyy myös esittely- ja kuvaustekstien sisällöntuotanto.
Olemme myös hakeneet uusille brändeille tuotemerkit Malerin puolesta.
Vastuullisuus on osa Malerin yritystoimintaa ja tulee ottaa huomioon materiaalien suunnittelussa. Etiketeissä ja muissa esillepanomateriaaleissa tulee olla näkyvillä oikeat setifikaatit ja merkinnät, kuten Avainlippu-merkki sekä PEFC- ja FSC-sertifikaatit. Olemme myös taittaneet Malerin vastuullisuusdokumentin.



2/5 Lanseerauskampanjat
Olemme toteuttaneet laajamittaisesti Malerin kanssa esimerkiksi Safe-tuoteperheen lanseerauskampanjan. Kampanjamateriaaleihin kuului sosiaalisen median postaukset; mainokset, sisällöt ja videot, esitteet ja muut fyysiset materiaalit. Olemme myös hoitaneet medianostamisen kilpailuttamisen sekä lanseeraukseen liittyvän markkinointisuunnitelman tekemisen yhdessä asiakkaan kanssa.
3/5 Tuotepakkaussuunnittelu
Olemme suunnitelleet Malerin eri tuotteille, esimerkiksi listoille, listasuojille, paneeleille ja brikettipakkauksille tuotepakkauksia sekä etikettejä. Tuotteiden pakkauksissa on huomioitava mm. tuotteiden pinoutuminen myymälässä, saavutettavat tekstit sekä tulostettavien tuotetarrojen tarvitsema tila paketissa.



4/5 Myymälä- ja markkinointimateriaalit jälleenmyyjille
Suunnittelemme myös Malerin tuotteisiin liittyviä myymälämateriaaleja. Nämä materiaalit voivat olla myymäläkohtaisia, ketjutasolla tai mennä käyttöön johonkin EU-maahan, jolloin sisällöt tarvitaan myös kyseisen maan natiivikielellä.
Esim Bauhausin käyttöön olemme luoneet erilaisia tuotteiden esittelyyn ja myyntiin liittyviä graafisia ja somemateriaaleja sekä tekstisisältöjä.
5/5 Tiivistä yhteistyötä
Yhteistyömme Malerin kanssa on muotoutunut tehokkaaksi ja tiiviiksi kumppanuudeksi. Arkimateriaalien tuotannossa Malerin yhteyshenkilöt ovat yhteydessä suoraan Luman tekijöihin esim. graafiseen suunnittelijaan tai sisällöntuottajaan, jolloin työskentely pystyy ketteränä ja tehokkaana lyhyellä vasteajalla. Isompiin brändilanseerauksiin osallistetaan useampia asiantuntijoita kummastakin päästä. Sanomattakin on selvää, että tämä yhteistyö on ollut Lumalle todella tärkeä ja arvokas, joten iso kiitos Malerin porukalle.

Miten voisimme edesauttaa yrityksesi kasvua?
Voimme työllämme siivittää yrityksesi kasvuun. Syötä tietosi ja valitse sopivat vaihtoehdot, niin keskustellaan lisää.
"*" näyttää pakolliset kentät