Case: Presentia

WordPress-verkkosivut ja persoonallinen yritysilme

Asiakas: Presentia Oy
Projekti: Yritysilmeen suunnittelu ja WordPress-verkkosivut
Vuosi: 2023

Toteutimme loppuvuodesta 2023 uudelle yritykselle, Presentia Oy:lle persoonallisen ja uniikin yritysilmeen, WordPress-verkkosivut sekä graafisia materiaaleja.

Asiakaspalaute

Presentia Oy:n logo mustavalkoisena

”Yhteistyö oli sujuvaa. Asiakkaan toiveita kuunneltiin ja abstraktimpiakin toiveita osattiin hyvin tunnistaa ja viedä käytännön tasolle. Luman tiimille oli helppo tuoda ajatuksia esille – myös silloin, kun koimme, että jotakin täytyy muuttaa. Näihin ajatuksiin tartuttiin ammattimaisesti ja sujuvasti.

Projektin prosessi oli hyvin suunniteltu ja meille havainnoitu, kokonaisuus hahmottui hyvin jo ensi tapaamisilla. Asiakasta kuunneltiin ja muutoksiin oltiin väsymättä valmiita, samoin kuin puolivalmiiden ideoidemme kokeilemiseen. Luma jalosti hyvin ja ammattitaitoisesti keskeneräisistä ajatuksistamme meidän näköistämme sisältöä.

Olemme todella tyytyväisiä Luman työn jälkeen. Saimme aidosti meidän näköisemme verkkosivut ja graafisen ilmeen. Arvostamme asiakaspalvelullista asennetta ja hyvää yhteistyötä, joka pysyi yllä kiireenkin keskellä. Erityiskiitokset myös nopeasta projektin aloittamisesta ja muutenkin joustavasta aikataulusta.”

Saara Ekholm ja Mirva Karppinen, yrittäjät, Presentia Oy

Projektin sisältö

1/3 YRITYSILMEEN SUUNNITTELU

Presentian yritysilmeen suunnittelu alkoi tutkimuksella hyvinvointiin ja terveyteen liittyvistä tematiikasta ja symboleista. Idealuonnosvaiheessa kokeilimme useampaakin eri tyylistä ikoniosaa logolle, mutta lopulta päädyimme pelkkään yritysnimen muodostavaan tyyliteltyyn logotyyppiin, jossa T- ja I-kirjaimet ovat eri kirjaisintyypillä kuin muu logo. T- ja I-kirjaimet muodostavat myös ikonin, jota käytetään esimerkiksi sosiaalisen median kuvakkeissa. ”Ti” tarkoittaa espanjaksi ”sinä”, joka kiteyttää Presentian asiakaslähtöistä toimintaa.

Typografiaan valikoitui fonttipariksi otsikoihin persoonallinen antiikva pehmeillä serif-päätteillä, leipätekstiin taas selkeä groteski. Loimme uudesta logosta tiedostopaketin eri käyttötarkoituksia varten ja taitoimme Presentian graafisen ohjeiston. Suunnittelimme myös yritysilmeen mukaisesti suuren roll-upin sekä esitteitä messukäyttöön.

Tämän lisäksi määrittelimme teemaan sopivia valokuvia ja niiden käytölle erimuotoisia kehyksiä. Otimme myös Presentian yrittäjistä henkilöstö- ja yhteiskuvat studiollamme.

Presentialle tehtiin graafinen ohjeisto uuden ilmeen perusteella
Presentialle tehtiin rollup
Presentian verkkosivujen ulkonäkö mobiili laitteella

2/3 WordPress-verkkosivut

Verkkosivuston käyttöliittymäsuunnittelussa oli tärkeää huomioida, että sivusto on helppokäyttöinen, saavutettava ja helposti lähestyttävä. Laajennettu väripaletti mahdollistaa monipuolisen ja harmonisen värien käytön eri osioissa, minkä avulla voidaan rytmittää sisältöjä ja tehdä verkkosivujen käyttökokemuksesta miellyttävämpi.

Suunnittelimme yhdessä Presentian kanssa verkkosivuston rakenteen ja sisältösuunnitelman. Muotoilimme yhteisessä työpajassa Presentian arvot ja suunnittelimme verkkosivuille otsikoiden copya. Yritysilme iteroitiin ja viimeisteltiin lopulliseen muotoonsa verkkosivuston käyttöliittymäsuunnitteluvaiheessa, jolloin toimme ilmeeseen uuden lisävärin, korostus- ja varjosävyt sekä graafisen taustakuvion sekä lankamuodon.

Varsinainen kehitystyö toteutettiin WordPress-alustalle helposti ylläpidettävällä ja jatkokehitystä tukevalla teemavalinnalla. Pidimme lopuksi Presentialle käyttökoulutuksen sivuston sisältöjen muokkaamisesta sekä blogiartikkeleiden julkaisusta.

Presentian verkkosivujen layout suunnitelma
Myynti Tarjouspyyntö WhatsApp