Case: Hautaustoimisto Ikäheimo #2

Hautaustoimisto Ikäheimolle räätälöity markkinointipalvelu

Asiakas: Hautaustoimisto Ikäheimo Oy
Projekti: Markkinointipalvelu
Vuosi: 2021 alkaen

Hautaustoimisto Ikäheimo on erinomainen esimerkki asiakkuudesta, joka alkoi projektiluontoisesta työstä ja laajeni sitten luontevasti kuukausimarkkinoinnin kumppanuuteen.

Yhteistyö sai alkunsa yritysilmeen, WordPress-verkkosivujen, WooCommerce-verkkokaupan sekä brändivideon sisältäneellä projektilla. Tämän jälkeen kumppanuus on jatkunut markkinointipalvelun merkeissä. Ikäheimo on paikallinen oululainen yritys ja näin ollen pystymme vastaamaan heidän markkinointitarpeisiinsa laajalla skaalalla.

Ikäheimon asiakaspalaute

“Aloitimme Mainostoimisto Luman kanssa yhteistyön vajaa kaksi vuotta sitten. Olemme saaneet Lumalta kokonaisvaltaista palvelua kaikissa yrityksemme markkinointiasioissa, nettisivujemme uudistamisessa ja hyviä ideoita uusien markkinointikanavien käyttöönotossa monipuolisesti. Kaikki tarvitsemamme palvelut löytyvät saman katon alta. Yhteistyö on toiminut mainiosti ja tuttujen henkilöiden kanssa on helppo ja mukava asioida. Suosittelemme lämpimästi!”

– Jussi Ikäheimo

Markkinointipalvelun sisältö

1/4 Tavoitteiden määrittely ja mittareiden asettaminen

Ikäheimon liiketoiminnassa on erittäin tärkeää olla saatavilla ja löydettävissä silloin, kun asiakas heidän palveluitaan tarvitsee. Siksi merkittäväksi tavoitteeksi muodostui tuottaa Googlen hakusanamainonnalla liikennettä heidän verkkosivulleen.

Samaan aikaan tärkeää on yleisen tunnettuuden ylläpitäminen ja nostaminen paikallisesti, etenkin kun projektivaiheessa yritys vaihtoi nimensä Kirkollisesta Hautaustoimistosta nykyiseen Hautaustoimisto Ikäheimoon. Ikäheimon historia ulottuu yli 100 vuoden taakse ja tämä pitkä kokemus halutaan luonnollisesti yhdistää myös uuteen nimeen.

Hautaustoimistoalalla perinteisemmät markkinointiväylät, kuten esimerkiksi printti, ovat olleet suuressa roolissa. Kanssamme markkinointia on kuitenkin ollut tarkoitus viedä yhä enemmän myös digimarkkinoinnin kanaviin.

2/4 Facebook ja Google Ads

Ikäheimolla oli jo entuudestaan Facebook ja Google Ads -tilit, mikä tarkoitti, että liikkeelle ei tarvinnut lähteä täysin alkupisteestä. Saimme kumppanuutemme alussa näiden tilien käyttöoikeudet ja lähdimme viemään markkinointia eteenpäin uudella otteella, uuden brändi-ilmeen kasvoilla.

Kuten mainittua, Google Ads on erittäin tärkeässä osassa markkinointia. Myös Adsin puolella markkinoinnin keskiössä oli alkuun uusittu brändi ja nimenmuutos. Sittemmin Google Ads -mainonta on keskittynyt Ikäheimon eri palveluiden, kuten esimerkiksi hautajaisten verkkosuunnittelupalvelun markkinoimiseen. Tämän lisäksi Ikäheimon Adsissa pyörii kausiluontoisia kampanjoita, aina tarpeen mukaan.

Facebookiin toteutamme brändisisältöä, joka pohjautuu Hautaustoimisto Ikäheimon palveluihin, ajankohtaisiin uutisiin sekä esimerkiksi heille toteuttamiimme blogisisältöihin. Lisäksi Facebookia hyödynnetään myös mainostusalustana, sillä se on omiaan tavoittamaan Oulun alueen kohderyhmää laajasti ja tehokkaasti.

Hautaustoimistolle tuotettavan markkinointipalvelun sisältö
Kuva: Hautaustoimisto Ikäheimon markkinointipalvelun kuukausitasolla tehtävien töiden jakautuminen.

3/4 Sisällöntuotanto

Sisältöä on tuotettu sosiaalisen median lisäksi säännöllisesti myös Ikäheimon verkkosivuille ja blogiin. Blogisisällöissä pyritään antamaan lukijoille tietoa hautausalan palveluista ja menettelytavoista syvemmällä tasolla, kuin mihin pelkkä verkkosivujen palvelukuvaus antaa mahdollisuuden. Hautaustoimisto Ikäheimo on alansa kokenut asiantuntija ja tätä mielikuvaa tahdotaan tukea tarjoamalla tietoutta hautaukseen ja hautajaisiin liittyvistä asioista verkkosivuilla, blogin keinoin.

Ikäheimo markkinoi palvelujaan yhä myös esimerkiksi Kalevan printissä ja digiverkostossa. Tuotamme näihin kanaviin sisällöt luomamme brändi-ilmeen ja viestinnän linjan mukaisesti.

4/4 Uudet projektit

Markkinointisopimuksen perinteisten sisältöjen lisäksi on Ikäheimo aina välillä tarvinnut laajempaa palvelua projektien muodossa. Tällaisia projekteja ovat olleet esimerkiksi verkkosivuston ja -kaupan jatkokehittäminen sekä uusien markkinointivideoiden toteuttaminen. Verkkosivuston kehittämisessä edetään yleensä pala kerrallaan tuntiperusteisesti, kun taas videoprojekteista sovitaan tarpeen vaatiessa erilliset projektit – videon laajuudesta riippuen.

Projektitöiden toteuttaminen kuukausimarkkinoinnin ohessa tuo synergiaetuja, sillä esimerkiksi tarvittavat materiaalit ovat jo pääasiassa valmiiksi hallussamme ja markkinoitavat palvelut ovat muodostuneet tutuiksi yhteistyön aikana. Myös asiakas hyötyy kumppanuuden päälle toteutetuista uusista projekteista: Luman markkinointipalvelussa tuntihinta laskee sopimuskoon saavutettua tietyn tason, ja tätä tuntihintaa käytetään myös projektien hinnoittelussa.

Ikäheimolle suunniteltua grafiikkaa
Hautaustoimistoikaheimo.fi

Tutustutaan!

Jätä yhteydenottopyyntö

Jätä yhteydenottopyyntö tarjouspyyntölomakkeen kautta. Asiantuntijamme ottaa yhteyttä sinuun kolmen arkipäivän sisällä tutustumistapaamisen sopimiseksi. Tutustumistapaamisessa voimme kartoittaa yrityksesi markkinointihaasteita, selvittää mahdollisen tiedossa olevan projektin tarve tarkemmin ja tarjota yrityksellesi vaihtoehtoja markkinoinnin ja myynnin kehittämiseksi.