Case: Näppi
Näppi-mobiilisovelluksen markkinointimateriaalit
Toteutimme Oulun kaupungin nuorisopalveluiden Näppi-mobiilisovelluksen markkinointimateriaalit, johon kuului 2D-animaatio, logo sekä paino- ja promotuotteita. Animaatio havainnollistaa Näppi-sovelluksen käyttöä sekä kertoo sovelluksen ominaisuuksista ja hyödyistä. Paino- ja promotuotteisiin sisältyi julisteen, flyerin, roll-upin, hupparin, hiirimaton ja mikrokuituliinan suunnittelu.
1/2 Brändi ja slogan
Näppi on nuorille suunnattu sovellus, josta näkee helposti Oulun seudun tapahtumat ja muut hyödylliset palvelut. Projekti alkoi nimen ja sloganin valinnalla ja logon suunnittelulla. Nimen keksimisessä halusimme osallistaa mahdollista käyttäjäkuntaa ja ennakkomarkkinoida tulevaa sovellusta. Tämän vuoksi järjestimme nimikilpailun, johon saimme kymmenittäin nimiehdotuksia. Voittajaksi valittiin Näppi, joka oli samankaltainen kuin nuorten tieto- ja neuvontakeskus Napilla. Näppi toimi nimenä myös temaattisesti, sillä se tarkoittaa sormea. Siitä muodostui logon ikoni – älypuhelimen näyttöä koskettava sormi. Värimaailma grafiikkoihin puolestaan valittiin Oulun kaupungin visuaalisen identiteetin värimaailmasta. Sloganissa ”Koko Oulu näpeissäsi” leikitellään sovelluksen käyttötarkoituksen ja nimen kanssa.
2/2 Animaatio
Koska sovelluksen käyttäjäryhmänä toimivat nuoret, haluttiin markkinointimateriaalien olevan nuoria houkuttelevia. Animaation graafinen ilme määritteli pitkälti myös muiden markkinointimateriaalien ilmettä, sillä animaation grafiikoita hyödynnettiin mahdollisimman paljon niin julisteissa kuin roll-upeissakin. Animaatiosta haluttiin leikkisä ja pelkistetty. Äänitimme animaatioon myös spiikit studiollamme.
Grafiikkaa hyödynnettiin julisteiden ja roll-upien lisäksi myös promotuotteissa. Logolla varustettuna teetettiin hiirimattoja, huppareita sekä mikrokuituliinoja.