Case: Nordic Option

Arvojen ja toimintatavan mukainen ilme sekä laatua huokuvat verkkosivut

Asiakas: Nordic Option Oy
Projekti: Brändi-identiteetin suunnittelu ja verkkosivutuotanto
Vuosi: 2021

Nordic Option on pääomasijoitusrahasto, joka kohdistaa sijoituksensa pohjoissuomalaisiin kasvuvaiheen yrityksiin. Toteutimme Nordic Optionille kattavan brändiuudistuksen, jonka pohjana toimivat yrityksen arvot: avoimuus, kehittyminen, vastuullisuus ja tuloksellisuus.

Brändi-identiteetin-suunnittelu-Nordic-Optionin-logo
Nordic Option logo

1/4 Brändi-identiteetin suunnittelu

Aloitimme yhteistyön Nordic Optionin kanssa ydinviestityöpajoilla, joissa kirkastimme yrityksen arvot, sloganin, mission, vision sekä toimintatavan kuvauksen. Työpajat toimivat syötteenä brändiuudistustyölle ja verkkosivujen suunnittelulle.

Suunnittelimme Nordic Optionille logon, typografian, värimaailman, graafisia elementtejä sekä graafisen ohjeiston niiden käytöstä. Suunnitelemamme Nordic Optionin logo koostuu kahdesta elementistä: liikemerkistä (ikoni) ja logosta (nimi). Ikonin nousevat pylväät kuvastavat yhtiön ja sijoituskohteiden yhteistä tavoitetta, eli kasvua ja kehitystä.

2/4 Verkkosivujen suunnittelu

Suunnittelimme verkkosivujen käyttöliittymän ja ulkoasun. Nordic Optionin arvomaailmaa vastaava visuaalinen tyyli toteutettiin modernilla ja käytännöllisellä muotokielellä sekä luottamusta herättävällä värimaailmalla. Prosessin aikana loimme rakenne- ja sisältösuunnitelmat sekä suunnittelimme visuaaliset layoutit eri päätelaitenäkymistä ja sivuston toiminnoista.

Verkkosivutuotanton tekninen osuus toteutettiin yhdessä ohjelmistokumppanin kanssa. Sisällönhallintajärjestelmäksi valittiin WordPress ja teema toteutettiin kustomoidusti ohjelmoimalla tehdyn käyttöliittymäsuunnittelun pohjalta. Laadukkaasti toteutetun sivuston etuna on käyttäjäystävällisyys, varmatoimisuus ja korkeampi hakukonenäkyvyys.

Nordic Option verkkosivujen suunnittelu oululaiselle yritykselle

3/4 Brändivalokuvaus

Projektin aikana määrittelimme brändivalokuvien tematiikan. Valokuvaukset järjestettiin kolmessa eri lokaatiossa valittujen teemojen mukaisesti. Kuvauspaikkoina ja aiheina olivat Nordic Option kokoustilat, Oulun keskusta ja sen yritykset sekä Luman studio, jossa kuvasimme henkilöstökuvat.

4/4 Graafiset materiaalit

Suunnittelimme graafisen ilmeen pohjalta tarpeen mukaisia graafisia materiaaleja, kuten käyntikortit, PowerPoint-esitykset sekä lomakepohjat.

Esimerkkejä Nordic Optionin graafisesta ilmeestä
Myynti Tarjouspyyntö WhatsApp