Case: Pharmatory

Pharmatory – terveellisempää elämää

Toteutimme kesällä 2019 nettisivu-uudistuksen oululaiselle Pharmatorylle. Toiveena nettisivujen uudelle ilmeelle oli hienostuneen omaperäinen ote, pehmeys sekä helposti lähestyttävyys, johon yhdistyisi sanomalehtimäinen palstarakenne.

1/4 Nettisivut omaperäisellä otteella

Sivustolla haluttiin hyödyntää yrityksen jo olemassa olevaa logoa ja väripalettia. Jotta logo ei jäisi irralliseksi elementiksi, lähdettiin sen pyöreitä muotoja korostamaan muun muassa otsikkofontin tyylissä. Myös sivuston sisältöalueita, kuten tekstejä ja kuvia jaottelevat laatikot ovat kulmistaan pyöristettyjä. Yrityksen värimaailma tulee puolestaan korostetusti esille laatikoiden taustaväreissä sekä otsikoiden korostusvärissä. Pisteenä i:n päälle lisäsimme headerin yläpuolelle ohuen oranssin viivan ja footeriin toteutimme Pharmatoryn yritysilmettä silmällä pitäen yrityksen sijaintia havainnollistavan kartan.

Oli tärkeää, että sivustolta löytyvät erillisinä osioina sekä uutiset että tulevat tapahtumat, joihin voidaan julkaista yrityksen kuulumisia sekä erilaisia tapahtumia, joihin yritys osallistuu. Myös Instagram-syöte integroitiin näkymään etusivulla. Näin sivustolla vierailijat pysyvät ajan tasalla yrityksen kuulumisista ja yrityksen henkilöstöä on helpompi lähestyä.

2/4 Brändi ja visuaalinen ilme

Kaiken kaikkiaan sivuston visuaalisesta ilmeestä tehtiin yksinkertainen ja suoraviivainen sivuston selkeys ja ajattomuus huomioon ottaen. Sivusto sai loppusilauksen video- ja valokuvilla, joita otimme sekä Pharmatoryn omissa tiloissa että luonnossa. Näin asiantuntevuus ja pehmeä, helposti lähestyttävä ote yhdistyvät toimivaksi paketiksi.

3/4 Näyttävä header-video

Etusivulle kuvasimme huomion herättäjäksi näyttävän header-videon. Alusta asti tarkoitus oli tuottaa mahdollisimman laadukasta ja elokuvamaista materiaalia, josta voisi leikata helposti myös hieman pidemmän version mainokseksi. Videolla haluttiin esitellä yrityksen laaja-alaista osaamista niin ihmisten kuin eläinten terveyteen liittyen – eikä pelkästään kliinisissä laboratorioissa, vaan myös ulkona luonnossa. Niin ihmis- kuin eläinesiintyjät saatiin mukaan helposti yrityksen henkilökunnasta, heidän perheistään sekä henkilökunnalle tutulta hevostallilta.

Kuvauksiin varattiin aikaa kaksi päivää, ensimmäinen otoksille ulkona ja toinen yrityksen tuotantotiloissa. Lisäksi vuokrasimme käyttöömme laadukasta kuvauskalustoa ja kutsuimme myös maskeeraajan paikalle. Maskeeraaja oli mukana toisena päivänä erityisesti henkilöpotretteja varten, joissa ammattitaidolla laitettu meikki teki ehdottomasti tehtävänsä.

Pharmatoryn videoprojekti on hyvä esimerkki siitä, miten huolellinen suunnittelu ja tarpeeksi rauhallinen aikataulu takaavat sujuvat kuvaukset ja hienon lopputuloksen. Pieniä mutkia matkaan toivat ainoastaan Suomen kesän sääolosuhteet sekä eläinten oikukas ohjaustyö. Muutamien uhkaavien ukkospilvien jälkeen saatiin illaksi mökkeilykuviin upea laskevan auringon kullanhohto.

Videon leikkaus ja valokuvien käsittely tehtiin niin ikään ajatuksen kanssa ja huolella, ja kyselimme asiakkaan mielipidettä useaan otteeseen. Kun materiaali alkoi olla editoitu ja sitä soviteltiin nettisivuille, kävimme yhdessä asiakkaan kanssa läpi, mistä paikoista valokuvia puuttuu ja mitä näihin kohtiin laitettaisiin. Myöhemmin alkusyksyllä kävimme vielä ottamassa puuttumaan jääneet kuvat asiakkaan toimitiloissa.

4/4 Markkinointimateriaaleilla viimeistelty yritysilme

Nettisivujen ja videotuotannon lisäksi päivitimme Pharmatoryn markkinointimateriaalien ilmeen yhdenmukaiseksi nettisivujen kanssa. Markkinointimateriaaleihin lukeutui muun muassa henkilöstön käyntikortit, Power Point -esitys, lähetysten saatepohja sekä kirjepohja. Näin yrityksen visuaalisesta ilmeestä tulee viimeistelty kokonaisuus, josta yritys tunnistetaan.

Markkinointimateriaalien visuaalisen ilmeen pidimme hyvin yksinkertaisena nettisivujen tavoin. Käyntikortit ovat suunniteltu toimimaan läpinäkyvällä materiaalilla entisten käyntikorttien tavoin, minkä vuoksi ilmeen tuli olla hyvin yksinkertainen ja selkeä. Power Point -esityksen ja kirjepohjan otsikkosivulla puolestaan leikittelimme erikokoisilla pyöreäkulmaisilla laatikoilla.

PHARMATORY.COM