Myynti
Tarjouspyyntö
Sijainti
Kirjoittajan kuva Kirjoittanut: Hannu Rantakallio
Kategoriassa Visuaalinen suunnittelu / WordPress /

WordPress-verkkosivuston ulkoasun facelift

Julkaistu:

Pienellä panostuksella iso muutos ulkoasuun

Aina ei tarvita isoa verkkosivuston kokonaisvaltaista uudistamista. Mikäli sivuston tekniikka on päivitettävissä uusimpiin versioihin WordPress-coren, teeman ja lisäosien osalta, voidaan sivustolle toteuttaa kevyt ulkoasun ja sisältöjen päivitys.

Teknisten päivitysten saatavuus on usein kiinni teeman ja lisäosien alkuperäisen kehittäjän aktiivisuudesta. Etenkin suosittuihin valmisteemoihin kuten Astra, Hello Elementor, Divi, Flatsome, Generatepress jne. tarjotaan aktiivisesti uusia päivityksiä kehittäjän suunnalta. Nyrkkisääntönä voisi pitää, että jos teema tai lisäosa on suosittu ja yleisesti asennettuna isoon määrään sivustoja sekä sen lisenssi on maksullinen, niin usein myös uudet päivitykset ovat saatavilla.   

WordPress on siitä hyvä alusta, että usein ulkoasumuutokset on kevyt toteuttaa WordPressin omalla editorilla, teeman asetuksilla ja css-tyyleillä ilman aikaa vievää koodiin kajoamista. Kun suunnittelemme Lumalla tällaista faceliftiä, niin pyrimme huomioimaan nykyisen sivuston sivupohjien asettelut ja toiminnot niin, että niihin ei tarvitse isosti kajota. Ulkoasumuutoksilla voidaan kuitenkin saada aikaan suuri muutos yleiseen tunnelmaan ja lisää käyttövuosia nykyiselle sivustolle.

Ulkoasumuutos voidaan tehdä eri laajuisena. Kevyt facelift voidaan toteuttaa 20–30 työtuntiin ja järeämpään uudistukseen sivustoilla, joilla eri näkymiä on useita kymmeniä, työaikaa on hyvä varata 30–50 tuntia.

Esimerkki verkkosivuston faceliftistä

Alla on esimerkki 40 työtuntiin läpiviedystä Flatsome-teemasivuston faceliftistä. Vaikka tällä kyseisellä sivustolla oli paljon eri näkymiä verkkokaupan osalta, niin työ saatiin tehtyä todella tehokkaasti, kun jo suunnitteluvaiheessa asiakkaan kanssa löytyi yhteisymmärrys ulkoasun tyylistä. Samalla ehdotimme myös uusia myynnillisempiä otsikoita ja uutta slogania etusivulle. Alla näkyy vanhan sivuston etusivu ja uudet layoutit, jotka suunniteltiin projektin alkuun noin 15 työtunnissa: desktop-etusivunäkymä, mobiilinäkymä sekä verkkokaupan näkymä. Flatsomella ja UX Blocksilla ulkoasumuutoksien implementointi sivustolle hoitui nopeasti noin 25 työtunnissa.

Oletko kiinnostunut näkemään vedoksen faceliftistä?

Jotta uudistuksen tilaaminen olisi huoletonta, voimme suunnitella vedoksen faceliftauksen tyylistä jo tarjousvaiheessa. Vedos ei ole valmis käyttöliittymäsuunnitelma vaan esitys siitä, miten lähtisimme sivustoanne kehittämään. Tarkistamme myös, onko tällainen kevyt ulkoasupäivitys mahdollinen sivustonne tekniikan puolesta.

Mikäli haluat keskustella verkkosivuston ulkoasupäivityksestä kanssamme, varaa kalenteriisi sopiva aika tapaamiseen toimitusjohtajamme Hannu Rantakallion kanssa täältä.

Uusimmat blogit