Hakukoneoptimointi ja analytiikka
Nouse korkealle Googlessa ja tunne verkkosivustosi kävijät
Parannamme yrityksesi nettisivun organista näkyvyyttä hakukoneoptimoinnin avulla. SEO-toimilla savutettua kasvanutta kävijäliikennettä voidaan tarkkailla ja analysoida analytiikkatyökalujen avulla.
Hakukoneoptimointi eli SEO tekee nettisivusta markkinointityökalun
Digimarkkinointikentän pirstaloituessa on entistä tärkeämpää, että yrityksen verkkosivusto on omissa käsissä oleva markkinoinnin tukipilari. Pelkkä sivuston olemassaolo ei vielä kuitenkaan riitä, vaan potentiaalisten asiakkaiden on myös löydettävä sinne, luomasi sisällön äärelle.
Kun sivuston kävijämäärät kasvavat, tulee analytiikka ajankohtaiseksi. Kävijöiden käyttäytymistä seuraamalla voidaan markkinointia tehdä suunnitelmallisemmin ja kasvattaa sivuston näkyvyyttä entisestään.
Hakukoneoptimoinnilla korkeammalle googlessa
Suunnitelmallisesti rakennettu ja huolella optimoitu sivu nousee korkeammalle Googlen hakutuloksissa. Tähän pääsemme tekemällä verkkosivuille SEOa, eli hakukoneoptimointia.
Hakukoneoptimoinnin työkaluina käytämme muun muassa hakutermianalyysejä, sivustojen tekstisisältöjen sekä metatietojen tuottamista ja kehittämistä. Optimoimme myös sivuston kuvia sekä sisäisiä että ulkoisia linkkejä.
Sivuston tekniikan optimoinnilla, kuten esimerkiksi latausnopeuden parantamisella ja uudelleenohjauksilla, voimme sekä parantaa käyttökokemusta että vaikuttaa positiivisesti hakukonenäkyvyyteen.
Hakukoneoptimointi muistuttaa enemmän maratonia kuin pikamatkaa, jonka vuoksi tuotamme jatkuvasti digimarkkinoinnin asiakkaillemme uutta sisältöä verkkosivustoille.
Google Analyticsin avulla voimme kehittää verkkosivustoja
Sekä markkinoinnissa että hakukoneoptimoinnissa yksi tärkeimpiä työkaluja on Google Analytics. Analyticsin monipuoliset käyttäjä- ja käyttäytymisraportit antavat meille eväät markkinointiin, hakukoneoptimointiin sekä nettisivujen rakenteen ja sisällön kehittämiseen Analyticsin raporttien avulla seuraamme lisäksi eri konversiotapahtumia, jotka voidaan määrittää sivuille käyttämällä Google Tag Manageria.
Google Tag manager mahdollistaa kävijäseurannan
Google Tag Manager on Googlen tarjoama ilmainen taginhallintajärjestelmä, jolla pystytään luomaan ja hallinnoimaan verkkosivujen ja mobiilisovellusten seurantakoodeja. Google Tag Managerilla voimme määrittää konversiotapahtumien seurannan verkkosivuille esimerkiksi Google Adsia varten.
Konversiotapahtumia voivat olla muun muassa tarjouspyyntölomakkeen lähettäminen tai soittonapin painallus. Myös Facebook-pikselin asentaminen onnistuu Google Tag Managerin avulla. Seuraamme sivujen kehitystä ja sijaintia hakutuloksissa myös Google Search Consolen avulla.
Hakukoneoptimoinnin Asiakkaitamme
Hakukoneoptimointi blogissa
Pyydä tarjous
Kehitetäänkö verkkosivustonne hakukonenäkyvyyttä?
Jätä tarjouspyyntö lomakkeen kautta. Asiantuntijamme ottaa sinuun yhteyttä kolmen arkivuorokauden sisällä.