Myynti
Kategoriassa Yrittäjyys /

Mainostoimisto Luman vuosikatsaus 2018

Julkaistu:

Vuosi 2018 on ollut Mainostoimisto Lumalla kasvun aikaa kaikin tavoin. Olemme kehittäneet palveluita ja toimintatapojamme pitkin vuotta ja hioneet jatkuvaa markkinointipalveluamme (MaaS: Marketing as a Service) kustannustehokkaaksi toimintamalliksi.

Myös työntekijämäärä täällä Lumalla on kasvanut vuoden mittaan. Tammikuussa palkkasimme graafikoksi ja web-devaajaksi Anna-Kaisan. Ansku oli siihen aikaan kolmas kokopäiväinen työntekijämme. Huhtikuussa puolestaan sisällöntuottajan työt Lumalla aloitti Riku. Videotuotantojen puolelle saimme lisävoimia kesäkuussa, kun jo muutamassa aikaisemmassa projektissa kyntensä teroittanut Tapio hyppäsi remmiin. Kesäkuussa meillä aloitti myös markkinointisuunnittelijan tehtävissä Titta. Kevätlukukauden ajan meillä harjoittelussa ollut Laura oli myös kesän ajan työskentelemässä osa-aikaisesti graafikkona. Syksyllä toteutimme animaatioita Oulun kaupungille ja Sokos Pukumiehelle, joita animoimaan meille tuli Anssi. Isommalla tiimillä olemme saaneet lisättyä tuotantokapasiteettia ja toimitusvarmuutta. Tällä porukalla on hyvä jatkaa ensi vuoteen.

Työpaikalla olemme panostaneet myös työterveyteen ja työhyvinvointiin. Alkuvuodesta aloitimme toimistonaapuri FLT Ravintovalmentaja Päivi Hytinkosken vetämänä jokaviikkoisen toimistojumpan. Vuoden aikana on toimistotyöntekijän selkä suoristunut ja liikkuvuus parantunut silminnähden. Toimistolle olemme hankkineet sähköpöytiä ja satulatuoleja parantamaan työergonomiaa.

Mielenkiintoisia projekteja ja asiakkuuksia

Tänä vuonne olemme päässeet toteuttamaan paljon mielenkiintoisia asiakasprojekteja. Mieleenpainuvia töitä on ollut useita, kuten Sokos Pukumiehen jouluanimaatiosarja, Finnlamellin sosiaalisen median sisältömarkkinointi, Oulun kaupungin Näppi-sovelluksen markkinointityö, Nestor Cables -videotuotanto ja Forentian brändiuudistus.

Työn alla on ollut muun muassa reilut parikymmentä nettisivuprojektia, kymmenkunta yritysilmettä, kolmisenkymmentä videotuotantoa, yli sata valokuvausta sekä lukusia muita. Teemme myös tällä hetkellä jatkuvaa markkinointia eri laajuisina palveluina 15 brändille. Lisäksi vuoden aikana on tuotettu tekstisisältöä eri kanaviin tuhansien arkkien verran.

Arvot

Tänä vuonna kiteytimme myös yrityksemme arvot. Arvot kuvastavat hyvin toimintatapojamme sekä näkemystämme laadukkaasta brändäyksestä ja markkinointityöstä.

Luovuus
Luovuus on työmme perusta ja läsnä kaikessa, mitä teemme. Luovuus on uuden tuottamista, ja pääsemme toteuttamaan sitä kaikissa päivittäisissä töissämme: kirjoitimmepa sitten somesisältöä tai suunnittelimme logoja. Luovuus on sitä, että jokainen työ on uniikki.

Uudistuminen
Pyrimme alati kehittämään toimintaamme ja uudistumaan. Otamme jatkuvasti haltuun uusia työkaluja ja tekniikkaa, jotta pysymme alamme jatkuvassa muutospyörteessä mukana. Yrityksenä olemme uudistuneet parin vuoden sisään monin eri tavoin: ehkä näkyvimpiä muutoksia ovat olleet viime vuonna tapahtunut yhtiömuodon muutos, nimenvaihdos ja yrityksen ilmeen uusiminen. Olemme myös lisänneet tarjontaamme uusia palveluja, tiimiin on saatu uusia tekijöitä, ja toimistotiloja on kehitetty sekä remontoitu.

Maanläheisyys
Meille maanläheisyys tarkoittaa avoimuutta ja luotettavuutta. Toimintamme ei perustu suuriin myyntipuheisiin, vaan tarjoamme asiakkaillemme vain hyödyllisiä ja myyntiä tukevia palveluita. Menestyvä asiakas on palaava asiakas – myös meille.

Asiakaskeskeisyys
Jokainen asiakas on meille yhtä tärkeä ja toteutamme jokaisen työmme täydellä intohimolla. Meillä asiakas ja asiakkaan tarpeet ovat keskiössä. Mukaudumme tarvittaessa osaksi asiakkaamme henkilökuntaa tai toimimme strategisena kumppanina. Panostamme pitkäaikaiseen yhteistyöhön, jolloin opimme tuntemaan asiakkaamme alati paremmin.

Luman blogi

Vuoden aikana olemme olleet myös aktiivisia nettisivujemme blogin päivityksessä. Helmikuussa otimme tavoitteeksi julkaista blogiartikkelin kerran viikossa. Lomien ja kiireellisten asiakastöiden vuoksi tavoitetahtiin ei aivan päästy. Julkaistuja blogiartikkeleita vuonna 2018 on ollut 36 kappaletta.

Top 3 luetuimmat artikkelit Luman blogissa vuonna 2018 ovat olleet:

1. Yrityksen perustaminen ja nimen valinta
  2. https://mainostoimistoluma.fi/blogi/mista-on-hyva-arvolupaus-tehty/
  3. Mistä kotisivujen hinta muodostuu?

Kiitos kuluneesta vuodesta ja luovalla energialla ensi vuoteen

Iso kiitos yhteistyökumppaneille ja asiakkaillamme kuluneesta vuodesta. On ollut upea vuosi työskennellä mielenkiintoisten ja rohkeiden brändien kanssa. Jatketaan samalla eteenpäin vievällä sykkeellä myös ensi vuoteen. Onnea ja menestystä vuodelle 2019 toivottaa koko Luman tiimi!

Uusimmat blogit