Markkinointi ja kasvu
PK-yritysten luotettu markkinoinnin kumppani
Yrityksen markkinointi vaatii resursseja ja asiantuntemusta. Me autamme yrityksiä saavuttamaan kasvua toimimalla luotettavana markkinoinnin kumppanina, joka opettelee tuntemaan yrityksen tarpeet, tarinan ja toimintatavan. Hyödynnämme uusimpia teknologioita ja tekoälyä tulosten saavuttamiseksi.
Pitkäaikaisella yhteistyöllä voidaan rakentaa kestävää kumppanuussuhdetta, joka pohjautuu molemminpuoliseen luottamukseen. Hyvä luottamussuhde mahdollistaa meille itsenäisen otteen markkinoinnin toteuttamiseen, jolloin työskentelymme pysyy tehokkaana ja työpanos saadaan käytettyä oleellisiin asioihin.
Pitkissä kumppanuussuhteissa opimme myös tuntemaan asiakkaamme ja heidän tavoitteensa syvällisesti, jolloin pystymme palvelemaan asiakastamme jatkuvasti paremmin. Markkinointipalveluasiakkaana saat meiltä täyden palvelun digimarkkinoinnin parissa. Räätälöimme palvelumme aina vastaamaan tarpeitasi.
Markkinointi tukee kasvua ja on toiminnan mahdollistaja
Uskomme, että kasvuun tähtäävä markkinointi vaatii tavoitteellista työskentelyä. Teemme Mainostoimisto Lumalla markkinointipalveluasiakkaillemme joka vuosi markkinoinnin toteutussuunnitelman, vuosikellon ja sisältökalenterin sekä määrittelemme asiakasyrityksemme liiketoimintaa ja kasvua tukevat markkinointitavoitteet. Näille tavoitteille asetamme mittarit, joita seurataan ja raportoidaan kuukausitasolla yhteyshenkilösi toimesta.
Kun markkinoinnille valitaan oikeat kanavat ja kohderyhmät määritetään selkeästi, markkinointibudjetti voidaan käyttää tehokkaasti myyntiä tuottavan liikenteen kasvattamiseen verkkosivuille. Verkkosivut ovat tärkeässä roolissa, jonka vuoksi markkinointiyhteistyö alkaakin usein verkkosivuston uudistamisella tai konversio-optimoinnilla, jolloin sivukävijöistä saadaan tuotettua enemmän laadukkaita liidejä.
Palvelut
Digimarkkinointi
Suunnitelmallinen markkinointityö johtaa tuloksiin, jolloin markkinointi muuttuu kuluerästä sijoitukseksi. Toimimme yrityksesi markkinointiosastona, jolloin saat käyttöösi 3–6 markkinoinnin asiantuntijaa. Luomme markkinointistrategian sekä tavoitteet ja mittarit, joilla onnistumista seurataan.
Somemarkkinointi
Sosiaaliset mediat, kuten Facebook ja Instagram ovat nykyään todella tehokkaita kävijäliikenteen ohjaajia kotisivuille. Luomme asiakkaallemme yksilölliset somen sisällöt sekä mainoskampanjat, joilla tavoitetaan tehokkaasti kohderyhmät. Seuraamme ja analysoimme jatkuvasti tuloksia ja eri kampanjoiden tehokkuutta.
Google Ads
Teemme asiakkaallemme tuloksekkaat Google Ads -kampanjat ja analysoimme kampanjoiden toimivuutta säännöllisesti. Hakusanamainonnalla tavoitetaan potentiaaliset asiakkaat juuri silloin, kun he etsivät tietoa yrityksesi tarjoamasta tuotteesta tai palvelusta.
Hakukoneoptimointi ja analytiikka
Jotta sivusto nousee korkealle Googlen hakutuloksissa oikeilla hakutermeillä, pitää sivuston sisällön vastata hakua mahdollisimman hyvin. Tämän vuoksi on tärkeää, että asiantuntija käy läpi sivuston ja tekee tarvittavat muokkaukset niin sisältöihin ja tekniikkaan. Kun sivuston kävijämäärät kasvavat tulee myös analytiikka ajankohtaiseksi.
Palvelukonsepti
1. Tarvekartoitus ja tavoitteet
Aloitamme yhteistyön tutustumalla asiakkaamme liiketoimintaan perusteellisesti ja kartoittamalla asiakkaan tarpeet palveluille. Haluamme olla markkinointikumppani, jonka tekemä työ auttaa asiakasta saavuttamaan liiketoiminnallisia tavoitteitaan. Tämän vuoksi asetamme markkinoinnille selkeät ja mitattavat tavoitteet sekä teemme markkinointisuunnitelman markkinointityön ohjenuoraksi. Jotta markkinointi tavoittaa potentiaaliset asiakkaat, määritämme asiakkaamme kohderyhmät ja mietimme, mitä kanavia käyttäen kohderyhmät tavoitetaan parhaiten.
Työllemme määritellään kuukausikohtainen laajuus vastaamaan asiakkaan tarvetta. Teemme ennalta valitut työt kuukausittain sometileille ja Google Adsiin sekä tuotamme sisällöt blogiin ja uutiskirjeeseen. Jos asiakkaan tarve vaihtelee, voidaan sopimuksen työtunnit käyttää myös muihin markkinointitoimenpiteisiin.
2. Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus
Ennen markkinointityön aloitusta luomme huolelliset suunnitelmat markkinoinnin toteutuksesta. Teemme asiakkaallemme markkinoinnin vuosikellon, johon suunnittelemme kuukausikohtaiset teemat markkinoinnille. Sisältösuunnitelmaan kirjaamme tarkemmin päivä- ja viikkokohtaisesti tehtävät julkaisut sisältöideoineen somealustoille, blogeihin ja uutiskirjeeseen.
Google Ads -kampanjoissa teemme aivan ensiksi hakusana-analyysin, jotta löydämme oikeat ja osuvat avainsanat kampanjoille. Kampanjoiden budjetointia ohjaa mediabudjetti, jonka määritämme yhdessä asiakkaan kanssa. Mediabudjettiin kirjataan ylös kunkin kampanjan budjetti sekä kesto. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty – kun pohjatyö on tehty laadukkaasti, on varsinaisten julkaisujen ja kampanjoiden luominen vaivatonta.
3. Jatkuva kehittäminen, palaute ja raportointi
Seuraamme tarkoin markkinoinnille asetettujen tavoitteiden toteutumista, ja tässä tärkeässä roolissa on kampanjoiden toimivuuden analysointi. Seuraamme säännöllisesti digi- ja somemarkkinointikampanjoiden konversioita. Yhdelle konversiolle voidaan asettaa sen tuottama myynnin kate, jolloin media- ja klikkibudjetit osataan säätää parhaimpaan tuottavuuteen. Tavoite on, että kampanja maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Teemme yksittäisille mainoksille A/B-testausta tietääksemme, minkä tyyppiset mainokset purevat tehokkaimmin kohderyhmiin.
Analysoimme mainonnan tuloksia kuukausittain ja keskustelemme asiakkaan kanssa tavoitepalavereissa kuluneen jakson tuloksista sekä tulevista uusista tavoitteista. Kehitämme siis markkinointia jatkuvasti tukemaan asiakkaamme liiketoimintaa.
Markkinoinnin asiakkaitamme
Brändäys blogissa
Tutustutaan
Kehitetäänkö markkinointianne yhdessä?
Jätä tarjouspyyntö lomakkeen kautta. Asiantuntijamme ottaa sinuun yhteyttä kolmen arkivuorokauden sisällä.