Pk-yrityksen markkinointikanavat osa 1: TV-mainos
Julkaistu
Pk-yritykselle kustannustehokkaita markkinointialustoja ovat erilaiset digimarkkinointikanavat, kuten Google Ads -hakusanamainonta sekä yrityksen omat somekanavat. Markkinointi näissä kanavissa onnistuu suhteellisen matalalla kynnyksellä ja budjettikin on helppo määrittää tarpeen ja resurssien mukaan. TV-mainos on kuitenkin myös edelleen relevantti vaihtoehto pk-yrityksille.
Kun kampanjat kohdistetaan alueellisesti, eivät kustannuksetkaan nouse liian korkeiksi. Lue alta esimerkki MTV:n TV-mainonnasta, johon me Lumalla voimme tuottaa näyttävät ja tavoitteelliset sisällöt.
MTV:n TV-mainos
MTV:llä kampanjan hinnoitteluun vaikuttaa kohderyhmän valinta, kellonaika jona mainosta esitetään, mainosspotin pituus, kampanjan kesto sekä näyttöjen määrä. MTV:ltä tarjotaan uudelle mainostajalle usein myös tarjoushinta ensimmäiseen kampanjaan. Alla on esimerkki hinnoittelusta ja kohdistuksesta:
- Oulun alue
- Prime time (paras katseluaika)
- 10 sekunnin spotti
- 1 viikko (noin. 150 000 kontaktia)
- TV-spotin hinta noin. 2500–3000 €
Maikkarin hinnoitteluun voit tutustua tarkemmin heidän hintalaskurissaan.
Referenssi: Copterplus
Miksi valita TV markkinointikanavaksi?
TV-mainos tavoittaa nopeasti suuren joukon kohderyhmääsi. Finnpanelin tutkimuksen mukaan 96 % Suomen talouksista omistaa television ja sitä katsellaan keskimäärin 2 t 47 min per päivä.
TV-spotissa on mahdollista yhdistää tarinankerronta liikkuvaan kuvaa ja ääneen, mikä on tehokas viestinvälityksen keino. TV-spottia voidaan käyttää varsinaisen kampanjan lisäksi myös laadukkaana sisältönä somekanavissa.
TV-mainonta voi myös parantaa yrityksesi brändimielikuvaa tehokkaammin kuin muissa kanavissa tehty mainonta.
Yhteydenotto
Muut blogimme pk-yrityksen markkinointikanavista:
Osa 2: Radiomainos
Osa 3: Display-mainonta
Osa 4: Ulkomainonta
Ota yhteyttä
Voimmeko olla avuksi?
Jätä tarjouspyyntö lomakkeen kautta. Asiantuntijamme ottaa sinuun yhteyttä kolmen arkivuorokauden sisällä.