Myynti
Tarjouspyyntö
Sijainti
Kirjoittajan kuva Kirjoittanut: Matti Mörsäri
Kategoriassa Markkinointi / Videokuvaus /

Pk-yrityksen markkinointikanavat osa 1: TV-mainos

Julkaistu:

Pk-yritykselle kustannustehokkaita markkinointialustoja ovat erilaiset digimarkkinointikanavat, kuten Google Ads -hakusanamainonta sekä yrityksen omat somekanavat. Markkinointi näissä kanavissa onnistuu suhteellisen matalalla kynnyksellä ja budjettikin on helppo määrittää tarpeen ja resurssien mukaan. TV-mainos on kuitenkin myös edelleen relevantti vaihtoehto pk-yrityksille.

Kun kampanjat kohdistetaan alueellisesti, eivät kustannuksetkaan nouse liian korkeiksi. Lue alta esimerkki MTV:n TV-mainonnasta, johon me Lumalla voimme tuottaa näyttävät ja tavoitteelliset sisällöt.

MTV:n TV-mainos

MTV:llä kampanjan hinnoitteluun vaikuttaa kohderyhmän valinta, kellonaika jona mainosta esitetään, mainosspotin pituus, kampanjan kesto sekä näyttöjen määrä. MTV:ltä tarjotaan uudelle mainostajalle usein myös tarjoushinta ensimmäiseen kampanjaan. Alla on esimerkki hinnoittelusta ja kohdistuksesta:

  • Oulun alue
  • Prime time (paras katseluaika)
  • 10 sekunnin spotti
  • 1 viikko (noin. 150 000 kontaktia)
  • TV-spotin hinta noin. 2500–3000 €

Maikkarin hinnoitteluun voit tutustua tarkemmin heidän hintalaskurissaan.

Referenssi: Copterplus

Miksi valita TV markkinointikanavaksi?

TV-mainos tavoittaa nopeasti suuren joukon kohderyhmääsi. Finnpanelin tutkimuksen mukaan 96 % Suomen talouksista omistaa television ja sitä katsellaan keskimäärin 2 t 47 min per päivä.

TV-spotissa on mahdollista yhdistää tarinankerronta liikkuvaan kuvaa ja ääneen, mikä on tehokas viestinvälityksen keino. TV-spottia voidaan käyttää varsinaisen kampanjan lisäksi myös laadukkaana sisältönä somekanavissa.

TV-mainonta voi myös parantaa yrityksesi brändimielikuvaa tehokkaammin kuin muissa kanavissa tehty mainonta.

Yhteydenotto

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Muut blogimme pk-yrityksen markkinointikanavista:

Osa 2: Radiomainos
Osa 3: Display-mainonta
Osa 4: Ulkomainonta

Uusimmat blogit